TV-aksjonen 2017 – Åpen dag på Idrettsskolen

Elevene har denne helgen bidratt for å samle inn penger til årets TV-aksjon, og de har gjort en strålende jobb! 13 945 kroner ble samlet inn denne lørdagen, dagen før dagen.

Vi vil først og fremst takke alle som bidrog med lopper til loppemarkedet vårt, og takke alle besøkende gjennom denne nydelige dagen her på Idrettsskolen. Elever, foreldre og unger, alle som en, bidrog til at dette ble en aktiv og sosial formiddag.

I forkant har elevene gjort en kjempeinnsats med å organisere seg i ulike grupper, og sammen funnet ut hvordan man skulle løse dagen. Våre 2. års-elever har vært utrolig flinke til å få med seg elevene på laget, og alt av forarbeid var det våre lederlinje-elever som stod for. Dette er for dem kjempegod læring. De stod med bravur!

Etter mye planlegging, rigging og organisering begynte den besøkende lokalbefolkningen å komme en etter en fra 11-draget og utover.

Gjestene våre ble møtt av glade elever og god musikk på loppemarkedet, eller service-innstilte ungdommer i cafèen.

Vafler, kaker, saft og kaffe gikk som smør i varmt brød, det samme gjorde de hjemmelagde energibarene og knekkebrødene.

Ungene var aktive både i svømmebassenget og i idrettshallen, hvor man hadde muligheten til å klatre, springe hinderløype eller hoppe på trampett i foam-piten vår.

Alt dette for å donere til TV-aksjonen. Vinn-vinn her altså, med mye aktivitet til en god sak!

Det var første gangen vi arrangerte denne typen åpen dag her i samband med TV-aksjonen. Til å være første forsøk synes vi dette var en super dag, og håper vi kan gjenskape dette i flere år fremover.

Se flere bilder på Idrettsskolens Facebookside

Igjen, vi takker alle elever, 2. års elever og gjester for en herlig dag på
Idrettsskolen. Håper alle sitter igjen med den samme gode følelsen som vi gjør! Ønsker alle en riktig god helg videre.

Kjersti og Ørjan.