LinjeX på treningscamp i Zillertal – reisebrev 03.03.2017

Fredag 3. mars

Rutinene sitter i gruppen og vi står faktisk å venter på toget i god tid nå. Ingen utstyr ligger igjen på perrongen når toget går eller når vi går av. Dette er bra. Skifolket er motiverte for en siste dag på ski i Zell am Ziller og Zillertal Arena. Sola steiket og elevene forsvant til alle kanter når friheten ble gitt på morgenen. Det var helt tydelig at denne dagen skulle brukes til fulle.

Flotte bakker, løssnø for de som lette og lårene holdt gjennom hele dagen. Vi møttes utpå dagen til en avslutning med hopp og soling i solhellingen. Hoppingen startet forsiktig, men et økende press fra publikum begynte grensene å brytes.

Fra nå gikk det forover, bakover, sideveis, opp-ned og rett ned med ansiktet først. Glisene økte i takt med adrenalinet til hopperne og mange brøt grenser. Lærerne var lettet når vi måtte avblåse hoppsessionen og en snøballkrig som var på vei til å eskalere totalt for å ta gruppebilde med hvitkledde fjell som den perfekte bakgrunn.

Vi avsluttet dagen med en felles pizzakveld ute i Kaldbach, og lettelsen var stor da mange oppdaget at de i tillegg kunne få med seg middagen her på hotellet som dessert.

Ansiktene bærer preg av mye sol og frisk luft. Blanke øyer og en stille gjeng som sniker til seg noen raske minutter på øyet når de får muligheten.

Uken har gått fort, for fort. Elever har fått sine timer på ski og det er helt tydelig å se på skiferdighetene. Løssnøferdighetene har fått seg en boost og noen har våget seg inn i parkene med stor suksess.

Vi takker for oss og kan se tilbake på Zillertal med alt fra fantastisk skikjøring, mange herlige latterkuler, motiverte elever på treningsturer etter lange dager i bakken og en generelt herlig gjeng.

Men alt godt har sin ende. Hverdagen venter hjemme..

Dagens motto: Sitat « Slutt å pingle ut, mann. Farten er din venn. Den saltoen skal du lande..»

Én kommentar til “LinjeX på treningscamp i Zillertal – reisebrev 03.03.2017”